Bijna zover.... - Reisverslag uit Berkenwoude, Nederland van Suzanne Jong - WaarBenJij.nu Bijna zover.... - Reisverslag uit Berkenwoude, Nederland van Suzanne Jong - WaarBenJij.nu

Bijna zover....

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Mei 2013 | Nederland, Berkenwoude

De koffer is gekocht en mijn inpaklijst groeit gestaag. 28 mei komt snel dichterbij! De laatste anderhalve week in Nederland hoop ik nog goed te gebruiken door veel 'laatste afspraakjes' te maken en mijn Portugees op een wat hoger niveau te brengen, want op dit moment valt het nog zwaar tegen. Aan de studie dus!

Voor degenen die nog niet goed weten waar ik eigenlijk heenga, volgt hier nog wat informatie:

Ik hoop de komende drie maanden, van 28 mei tot 21 augustus, als vrijwilliger in een sloppenwijk in Rio de Janeiro te gaan werken. Dit doe ik (via de stichting HVC) in de sloppenwijk Morro do Borel. Daar werkt JOCUM, het Braziliaanse onderdeel van de internationale organisatie Jeugd met een Opdracht. Zij hebben daar verschillende projecten, waaronder een medische kliniek, kindercrèche en muziekschool. Wat mijn taak daar precies zal zijn wordt ter plekke bekeken, zodat het werk goed bij mij zal passen en ik goed bij hen.

Wanneer ik daar ben zal ik op deze site regelmatig een ‘reisverslag’ schrijven. Je kunt je hiernaast aanmelden om via email een bericht te ontvangen wanneer ik een nieuw bericht geplaatst heb (dit komt ook op Facebook).

Jij kunt ook helpen…

Aan deze reis zitten heel wat kosten verbonden. Zelf betaal ik de vliegreis, uitstapjes en dergelijke. Maar voor mijn verblijf zoek ik sponsors. De kosten van het verblijf per maand wordt geschat op 400 euro.
Wilt je me sponsoren? Dan kun je een gift overmaken naar het rekeningnummer 561455139 o.v.v. project 8090. Dit is een ANBI- rekeningnummer van Stichting HVC (Hulp Vervolgde Christenen). Het geld wat overblijft gaat naar een project van JOCUM.


Zijn er vragen/opmerkingen? Hieronder kun je reageren.

  • 27 Mei 2013 - 19:20

    Suzanna:

    Ha meid,

    Heel veel suc6 daar en ik zal aan je denken:D

    Groetjes Suzanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 08 April 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 5868

Voorgaande reizen:

28 Mei 2013 - 21 Augustus 2013

Rio de Janeiro!

Landen bezocht: